Thursday, February 23, 2006

Provokation




Det här var tänkt som en trevlig fika på ett närliggande konditori. Men istället blir stalkerkänslan för överväldigande. Bilderna är tagna i smyg, jag har knäppt inte ont anande människor med min kamera. Obehaget över vad jag gör hänger i sig och jag funderar lite på Karl Henrik Svenstedts "Sniper"-projekt och diverse harmlösa provokationer. Harmlösa i att det egentligen bara handlar om bilder. Men det är väldigt enkelt att kränka medborgare nuförtiden. Konsten kanske ska vara provokativ och negativ publicitet är bra. Jag hade en tanke om att gå ut på stan och fotografera inte ont anande personer, för att sedan montera in kikarsikten på bilderna. Men jag vågar inte. Jag borde straffas bara för att jag tänker tanken.

3 Comments:

Blogger myrkyr said...

Var det inte du som igår bestämde dig för att bara hålla på med stileben? Månne fick du en kick av smygfotandet och kvinnornas misstänksamma blickar trots allt. *ler*

Och jag tycker du ska fortsätta. Är lite spännande - ungefär som "riktig kille" men med fler offer.

6:31 AM  
Blogger deusexmach said...

Jo det har blivit ett gift. Det är berusande bara tanken att mötas av misstanksamhet och avsky på stan.
;-)
Tyvärr har jag blivit ganska feg för stunden. Men jag sparar upp för ett bättre självförtroende. Funderar på att klippa mig och klä ut mig till riktig männsika.

1:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

I "värsta" fall kan du ju förverkliga din sniperdream genom att stalka dina vänner (på håll med zoom förståss). De vet ju hur du är (allt som oftast) och kan troligen ställa upp som "offer" om du planerar att stella ut, auminstone om du fraugar dem.Dau slipper du eventuella rettstvister fast du kanske forlorar sjelva spenningen. (blev na knas med endel vokaler)

7:31 AM  

Post a Comment

<< Home