Tuesday, May 02, 2006

demon stration


Jag demonstrerar dåligt omdömme när jag inte tar med mig kameran på 1:a maj. Givetvis ser jag bilder som jag skulle vilja ta hela tiden. Ett parti verkade väldigt hotfulla där de stod i sina überklassuniformer som en motmanifestation och förespråkade att Darth Reinfeld, skulle bli stadsminister. Alla hade pilotsolglasögon och bakåtslick. Lustigt att partierna annars försöker stjäla varandras attribut eller likna varandra. Det har blivit bjärtare färger i båda läger. Moderaterna delade ut röda rosor och kallade sig "nya arbetarepartiet". De lurade i mig ett geléhjärta med den titeln,
"this is how evil must taste like".

11 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Darth Reinfeldt...hehe det var lite kul....Även om lille Fredrik verkar vara en ganska snäll kille, egentligen, jämfört med the real Darth.... Undrar vem den gode Göran liknar.... Jabba the Hutt kanske???

2:38 AM  
Blogger deusexmach said...

Jag har mina dubier när det gäller Reinfeldt. Han är slående lik Alastair Crowley eller Onkel Fester. Det är kanske den uniformerade ungdomen som han leder som skrämmer mig mest. Brattsen har lagt till med attribut för att väcka förtret. En slags omvänd punkattityd. Jabba är kanske den närmaste liknelsen. Men jag undrar om inte Pagrotsky har en lite Jedi-feel på gång? Jag menar; släng på honom en brun kappa och ge mannen en ljussabel. Sen är det bara att vandra ut i öknen.

5:49 AM  
Blogger Peter Madison said...

Alltså Pagrotsky....är han inte lika lång eller kort som Yoda?? Mästaren av mästare.....hoppas inte lille paggan läser detta och får storhetsvansinne.....!

6:47 AM  
Blogger vandrarvild said...

Darling-D, nu är jag hemma igen. Jävla skit.

Och föresten ser Reinfeldt totalt evil ut. Lite som Bush, det där mjuka falska men med en stor galenhet i ögonen.

7:15 AM  
Blogger deusexmach said...

Paggan måste leva 800 år till innan han får likna sig med Yoda.
Den alltid så enerverande JarJar Binks/ Den alltid så enerverande LarsLars Lejonborg.

Liebling jag vågar inte starta msn. Så fort jag gör det, måste jag konstatera att du inte är här längre.

8:37 AM  
Blogger vandrarvild said...

darling, har du inte redan märkt det då? Kom hit istället. Lifta med nån hårig chaffis, eller åk tåg och lås in dig på toa hela vägen till mjölby.

8:40 AM  
Blogger deusexmach said...

Rationalisering: Jag har intalat mig själv att du bara är nere och handlar.
Jag vet inte vad som skulle vara värst, inlåst på en toalett i fyra timmar eller Mjölby.
Men det är ett litet pris att betala iofs.
Kolla på biljetten så du inte råkade köpa en "tur och retur" för i såfall skalar jag potatis nu...

8:58 AM  
Blogger vandrarvild said...

Potatis? jag är ju sugen på ris. hittade en skruttig matlåda i frysen som smakade nada. Vill ha något annat. Ska gå och handla nu, nått speciellt du vill ha från affären (som du så rationellt tänker att jag är på)förutom cola?

betalade räkningar nu och har lite mer över än jag trott. plus att pappsen gav mig en 500-ring. Får du tag på en biljett för runt 250 kr så betalar jag den, bara du kommer hit!

9:09 AM  
Blogger Peter Madison said...

Alltså, vad kostar biljetten egentligen. Hur mycket ska du ha?? Så här kan ni inte ha det..... Varför bor ni i varsin stad?? Kom igen....

9:34 AM  
Blogger deusexmach said...

Jo det har påbörjats en agressiv lobbying på att Liebling ska flytta hit.
Håller en stilla tumme för att arbetsmarknaden sinar i Öret.

9:46 AM  
Blogger vandrarvild said...

Jag börjar tro att det där blogg-postgirot kanske vore en idé ändå... En sistaminuten för dig kostar 311 kr när du är student. För mig kostar den 958 kr. Som hittat, och JA, jag är ironisk. *muttrar*
Äh, fan. Jag ska vinna en bil till dig på bingolotto istället, okej?
Eller flytta. Men det händer ju inte innan september i alla fall.
Det är långt till september.

3:07 PM  

Post a Comment

<< Home