Tuesday, June 06, 2006

En gammal bekant


I kväll passade jag på att återsluta bekantskapen med ettt gammalt motiv. Den ständiga sökan efter nya motiv har hämmat mig mycket på sista tiden. Det spelar ingen roll om allt är fotograferat. Så länge det känns bra när man gör det så kan allt kvitta. Familjer fyller sina album med samma bilder på samma människor i samma rum och skryter om att de har så väldokumenterade uppväxter. Då kan jag ta ett foto till på mitt första inlägg. Jag hittade ett motiv till, en gammal bekant och jag blev nästan rörd. Tyvärr är det nog en bror till det sorgliga ödet som jag tidigare fotograferat. Annars hade det varit en askungesaga värd att skriva en barnbok om. Vem det var får ni snart se...

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hoppas folk letar sig till din vernissage och fattar och gillar!!

2:37 PM  
Blogger vandrarvild said...

askungesaga? vad? när? Hur?

11:04 PM  
Blogger deusexmach said...

Tackar. Synd att ni bor så långt borta. Nackdelen med internet. Avstånden blir frustration.
Askungesagan håller vi på liebling. Du ska få se senare.

1:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

dagens låtlista (skulle ha varit med på mitt tidigare inlägg där du skrev om musik men det hamnar här istället):

-"rikki don´t lose that number" av steely dan
-"out of touch" av hall and oates
-"easy lover" av collins/bailey
-"long train runnin´" av doobie brothers
-"can´t fight this feeling anymore" av REO speedwagon
-"africa" av toto

det kommer att bli en lång sommar för vänner av "god" musik smak i min omgivning. jag skyller på all postpunk som första NV-skivan ledde in mig på. nu kommer backlashen.

8:39 AM  

Post a Comment

<< Home