Thursday, May 04, 2006

TV Nation



Jag har förvrängt verkligheten. Försöker visa den på ett annat sätt, ur min synvinkel. Jag är inte objektiv, det är ingen. Knappast TV och definitivt inte propagandan. Sverige Demokraterna har trappstudsat här och till min förvåning och mitt obehag, har de lagt sina åsikter i min brevlåda. I mitt hem.
Det är någonstans allmän uppfattning att det är fult att titta på TV. Något som skulle visa på att man är oengagerad och dum. Jag håller inte med.
Snart är det val. Vart ska man få sin opinion ifrån? Brevlådan?
Att inte rösta visar att man är oengagerad och dum.

5 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Lite läskigt bara att signalerna som kommer till alla dessa tv-antenner har i mångt och mycket lika bild i det som ska visas till folket. Speciellt i valtider är det extra påtagligt kan jag tycka. Spelar inget roll vilket demokratiskt parti det handlar om. Däremot är det jävligt viktigt att gå och rösta, på det man tycker är viktigt. För en själv och medborgarna som är omkring dig.

5:29 AM  
Blogger vandrarvild said...

Sverigedemokraterna? jävlars, vilken besudling av brevinkastet, de känns ju flera snäpp värre än moderaterna dessutom.

blankröstare är nördar. basta!

8:18 AM  
Blogger vandrarvild said...

Darling, mailade dig på deus-adressen. men nu är klockan halv tre och jag ska sova, puss o kram

5:16 PM  
Blogger deusexmach said...

Jo många talar om att strunta i att rösta. Då borde man inte klaga på samhället. Samtidigt vinner ondskan mark genom att uppmuntra sina anhängare till att rösta. Kyrkovalet till exempel.

Liebling jag ska kolla mailboxen nu.

1:54 AM  
Blogger vandrarvild said...

och att rösta i kyrkovalet när man inte är troende är ju att bidra till fortsatt ondska... hm.. dilemma...
Jag undrar vad de egentligen tycker och tänker om att folk inte röstar i kyrkolvalet längre; de vet ju att folk inte är religiösa men jag är lite roat nyfiken på om det finns nån som tänker " ni kommer att brinna i H E L V E T E T" eller dyl. Roande är det, för jag tror ju inte på helvetet.

och hur svårt är det att rösta då, egentligen. poströsta då, om man nu skäms för att närma sig en vallokal, och röstar man inte så bör man hålla käften, helt klart.

puss o kram

3:31 AM  

Post a Comment

<< Home