Saturday, September 09, 2006

Ondskans ballonger

Idag såg jag dem i verkligheten. JarJar Lejonborg, Maud, Onkel Fester och han den där vadheterhan stå och elda upp massorna på stortorget. Det kändes faktiskt lite lätt obehagligt. Polisbevakning med vapenskrammel och ljusblå uniformerade männsikor som blängde mot mig. Jo jag har nog tänkt på det tidigare; att man klär sig stereotypiskt. Fast jag trodde inte jag var så tydlig. Det var en dum dag att ha på sig sin Kafkatröja. Ballongerna slet sig och gav mig det intressantaste intrycket för dagen.

28 Comments:

Blogger vandrarvild said...

hade du inte terrorluvan på dig? Eller st paulitröjan? BAH! Jag har närt en moderat vid min barm!

11:10 AM  
Blogger deusexmach said...

Varpå Rainfeld slet upp sin Luger och roat började skjuta prick på dem*.


*nej det gjorde han inte

11:14 AM  
Blogger vandrarvild said...

Onkel Fester är en riktigt FILUR, minsann.

11:35 AM  
Blogger deusexmach said...

Btw, Jag vet att kds-ledaren heter höran gägglund.

11:48 AM  
Blogger vandrarvild said...

well, nu har vi ju spånat vidare på det där på msn så nu är det roliga över...

12:29 PM  
Blogger vandrarvild said...

But I´LL BE BACK!

12:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

glansdagarna (haha!) fortsätter även om det blir särbo-liv de närmaste veckorna/månaderna (?). kör ett genrep på den livsstilen när jag åker till götet i kommande helg. ska dit och spela rollspel med mina gamla kamrater från Habo. vässa pennan och värm upp tärningarna följaktligen. för att göra mig immun för trackningar ska jag innan någon gör sig lustig skriva:

1.) rollspel? ha, hon ligger på sängen och jag har på mig polismössa!
2.) rollspel? jag har lösskägg och går runt i en skog och kallar mig själv för trollkarl av 3:e rang.

5:59 AM  
Blogger deusexmach said...

Oj rollspelskonvent i Götet. Det enda som är sorgligare än det är kanske Estoniakatastrofen. Men vässa ditt bredsvärd, fyll foffbomberna med dvärgdräpardamm och låt Lord Wulffhammer dräpa älvor på löpande band. På kvällarna kan du sätta en ficklampa under hakan och berätta om hur det var att bli av med oskulden. Som sagt att skoja om det där är ett självspelande piano. Det var inte ens meningen.

10:35 AM  
Blogger vandrarvild said...

*hehehe* jag vågade inte säga ngt eftersom jag inte vet vem wulffen är, men jag hade en del saker på gång där, hehehe...

11:56 AM  
Blogger deusexmach said...

Lord Wulffhammer har 10 i humor och 9 i självdistans. Han har dessutom spelat ut sitt Ironimantel-kort och är således imun mot diverse skämt just nu.
Så det är bara att avfyra.

2:06 AM  
Blogger Peter Madison said...

DNA-ballonger....?

2:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

fire away! come friendly irony bombs! skratta ni men i mordors gruvor är det jag som bestämmer. så det så. och kom inte till mig och gråt om skydd när orkerna/orcherna/svartalferna anfaller.

förutom att leda spelhelgen kommer jag även att överdosera på smågodis, bara ett av de nöjen som man saknar i london.

5:14 AM  
Blogger deusexmach said...

Jovisst ser det ut som molekyler eller en DNA-sträng. Jag tänkte på det när jag valde att bilden skulle vara svartvit.

Vi har slutat med blandgodis i sverige, numera äter vi bara äckliga chips i små påsar med konstgjorda smaker. Vad heter spelet? Är det kort och gott "sagan om ringen"?

5:36 AM  
Blogger vandrarvild said...

oh noooo, lord Wulffhammer, pliiiis skydda oss från the evil nördar i plastmasker som jagar mig med ett sprucket pubertalt vrål och gummisvärd!

Finns det inte smågodis i London? Vad fan!

6:38 AM  
Blogger Peter Madison said...

Hmm...jag är förmodligen ultratråkig... Men exakt hur gör man i sånt där rollspel utan att känna sig som ett miffo och utan att veta och förstå att det är ju fan bara på låtsas och det är vuxna män&kvinnor runtomkring som larvar sig....?

Har varit på "studiebesök" på ett medeltidsrollspel eller lajv som de själva kallar det. Först stod jag där och visste inte om jag skämdes för deras skull eller åt mina egna vägnar!?
Men det såg duktigt larvigt ut kan jag meddela. Har förstått att det är en ganska stor grej det där med rollspel så jag ska förmodligen bara vara tyst....men ändå. Vad är det som är så roligt.

Svar önskas till en som låtsas vara rymdman i ett helt liv......:-)

9:06 AM  
Blogger JULIEK said...

Ett råtøft bilde må jeg si. Vet inte helt hvem du syftar til som står på torget (fester,maud etc), men jag er ju norsk så.....

9:21 AM  
Blogger vandrarvild said...

Madison: Jag tror jag skulle känna mig ganska fånig jag med. Sen blir jag alltid förvirrad av vad folk kallar det de håller på med, rollspel eller lajv[a k a "larv"]. Rollspel är väl typ tärningsspel "Du fick en sexa så du öppnar dörren och förlorar all din kraft till The Dwarf Terminatorn och måste sitta i Evil Tower i tre kast" medan lajv är en form av teater där man aldrig får bryta sig ur sin roll. Börjar man fnissa under ett lajv för att man tycker det hela är lustigt så kan andra förklara det med trolldamm och skylla på häxorna i samma lajv...

2:35 AM  
Blogger deusexmach said...

Hej Julie, de som stod på torget var politiker. Oppositionen som går under kategorin "Det är alltid lättare att klaga", men som sen i verkligehten skulle ha stora problem att styra Sverige. Vi såg ett tråkigt exempel på det på 90-talet. De vill försämmra min tillvaro kraftigt och sakteligen montera ner välfärden. Jag vill egentligen inte tala om politik i min blogg. Men jag börjar verkligen bli rädd. Det är val om mindre en vecka. Sen tyckte jag rubriken "Ondskans Ballonger" var lite rolig.
Jag tror jag ska börja länka till dig.

2:44 AM  
Blogger deusexmach said...

Liebling, jag trodde nog att du skulle vara en sådan som gillade lajv. Helst de där vampyrspelen. Det är dock en värld som går lite utanför mitt förstånd. Men samtidigt har jag aldrig provat heller.

2:46 AM  
Blogger vandrarvild said...

Nu säger S att malmö är bombhotat. FPs valstuga. det är ju lite humor. Jag tror helt klart det är fejk. Det är nån som ställt in en gammal papperskorg där, med en väckarklocka i...

3:00 AM  
Blogger vandrarvild said...

Njae, jag vet inte om jag skulle gilla vampyrlajven eftersom man måste agera efter regler. Fast det vore kul att klä sig i vampyrkläder(inte cape med hög krage dock)

3:07 AM  
Blogger Martin & Stina said...

Hej. Du, nu har jag utveklats lite. Startat ett galleri med en egen konstform! titta gärna in! precis startat det hela! enjoy!http://rayofcolour.blogspot.com/

2:10 PM  
Blogger vandrarvild said...

är aningens desperat :( Ring mig bejbi, behöver lite kloka råd.

2:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

jag tackar "liebling" för ditt stöd när det kommer till att bena ut begreppen kring live/lajv och rollspel.

det är det senare som det kommer att göras i helgen. inga narrdräkter i min garderob. inte några medeltida narrdräkter hursomhelst. sen lämnar jag historien att ge ett omdöme om mina cheap mondays och band-t-shirts.

7:52 AM  
Blogger deusexmach said...

Cheap Mondays är lite clowniga dock. Sen beror det mycket på vilka band du går och skyltar med på magen. Exempelvis skulle en Oasis tröja enbart väcka åtlöje. Skorna med tutorna under? ska du lämna dem hemma?

Jag var inne och kollade på ditt nya projekt martin, det såg intressant ut. Du får berätta mer vad det är för ett program.

Skulle vara ganska ball att komma till ett vampyrlajv med ett buttriks-vampyr-sett dock. Hög krage, plastlöständer...the works

8:18 AM  
Blogger vandrarvild said...

Wullfen: Ah, vassego. Man måste ju dela med sig av sina blygsamma kunskaper.

Deus: Well, bejbi, du köper dina saker på Buttriks.
Själv skulle jag knappast ha såna där billiga plastiga tänder. *hehe* Jag skulle nog lägga ner en hel del på att få schyssta gaddar och färgade linser(om man nu tycker vampyrer ska ha sådana) och snygga kläder i någon slags tidlös stil(skulle i alla fall jag ha).
Grejen är ju att jag skulle kunna klä mig sådär i vanliga fall med men vart köper man sådana kläder? Under disk på H&M?

11:09 AM  
Blogger deusexmach said...

Har inte Lindex en vampyravdelning? Tror den ligger där mellan "Big Is Beatiful" och Upp till tretton"

2:20 PM  
Blogger vandrarvild said...

Upp till tretton var väl ett radioprogram i slutet av 80talet? "vad är det som är hårigt, äter bananer och svingar sig i lianer"-programmet?
Annars vet jag inte mycket om lindex. Det är scary när mamma och jag handlar på samma affär, så jag måste ta till en grym stiländring snarast. Den där butiken i malmö kanske, med punkkläderna? Jag och fjortisarna kan hänga där och bli värsta polarna och.... eeeh. Nu tappade jag nog tråden. Ulf Elwing till statsminister NU!

10:31 AM  

Post a Comment

<< Home