Friday, January 12, 2007

Upplysning

...är bara ett irriterande sken.


11 Comments:

Blogger Matti Ståhlberg said...

Ljuvligt det här! -applåder-

4:12 AM  
Blogger Peter Madison said...

...eller ett sken som leder en hem...;)

10:11 AM  
Blogger Vanja said...

...eller bort...

12:43 AM  
Blogger xxara said...

tycker om den översta!

3:17 AM  
Blogger xxara said...

...påminner om david sylvians japanbilder - skrämmande men lockande.

3:21 AM  
Blogger xxara said...

eller om ovanståendes alla bilder, typ...

8:37 AM  
Blogger deusexmach said...

Jag var precis inne och kollade länken. Vem är han?
Jag kan se vissa likheter. Det fanns en del bilder som jag gillade och han verkar gilla samma sorts motiv som jag. Vet inte hur jag känner för detta.

2:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag misstänker att det är gamle "japan"-sångaren:

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Sylvian

2:16 AM  
Blogger xxara said...

den hära wulffen har rätt.
jag är fascinerad av denna d. sylvian av nån anledning, trots att jag inte lyssnat alls mycket på honom eller så.
efter att jag tittade på hans bilder så... "hände" nånting.
tycker, som sagt, att bilderna är obehagliga, men var ändå tvungen att titta igenom varendaste en.
obehagliga - antagligen mycket p.g.a. att det oftast inte är några människor med på bilderna.
så sterila och döda. låter negativt men..?
inte ofta jag sitter och kollar igenom sådär många foton utan att kunna slita mej.
har nog faktiskt aldrig hänt förut.
+5 i betyg till d. sylvians bilder från mej.

5:47 AM  
Blogger vandrarvild said...

jag tycker de är stillsamma, inte alls obehagliga. Men så har jag inte kollat igenom alla bilder ännu.

8:47 AM  
Blogger deusexmach said...

Jag försöker med ansträngning minnas en Japan-låt, men det står mig slätt.
Att foton påminner om varandra är att se på saker från samma synvinkel.
Sylvain verkar ju sund, i vår kommer det att råda Japanfeber. ;-)

2:49 AM  

Post a Comment

<< Home