Friday, June 30, 2006

Alla får en ...


Lite lätt utråkad idag förstod jag först inte varför jag tog denna klyscha. Men jag sitter ju och väntar på att mer eller mindre få sparken från jobbet. Facket är idag så tandlöst att man ska vara glad att man slipper betala när man ska bli friställd på grund av en livslång arbetsskada. Jo sen har ju Roskilde börjat på allvar. Det kommer alltid tillbaka just nu, suget över att sova i geggiga tält och att bli av med folk dagarna i enda. Bära backar och sörpla surt vin. Lyssna på höga norrmän som spelar samma dåliga Offspringlåt hela tiden. Samt fulla nypiercade stockholmare och äckliga danska barfota hippies som skriker hela natten.
Jag minns att jag tog ett kort på mina gammla kängor ett år, leriga och slitna som de var. Jag saknar dem, de var med mig överallt.
Fotot då? Jag slår vad om att runt om i norra Europa ligger det tusentals likadana kort i fotoquickkuvert. "Jo det blev väl fint".

Jo det tyckte jag med.

7 Comments:

Blogger vandrarvild said...

så, inga fler kängor för dig på ett tag då? *höhö*

5:14 AM  
Blogger deusexmach said...

Nej nu blir det flippflopp för hela slanten.
"hähä"

7:21 AM  
Blogger vandrarvild said...

Jag ska genast skicka dig tubsockor med ränder. Och bermudashorts.

12:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Roskilde-arrangörerna har höjt åldersgränsen för gratisgubbsen läste jag. Så nu kommer vi in gratis när vi är 60+. Ska bli spännande att se ett återförenat Rage against the machine rappa om dåliga pensionsförsäkringar och att det är så besärligt att bryta lårbenshalsen. Du hänger väl med?

/Jonas

1:48 PM  
Blogger deusexmach said...

Men vad fan jag som hade börjat längta till de gyllene femtio och de festivaler som vi då legitimt gubbiga, skulle närvara på gratis.
Men klart en grinig Zack DeLaRocca kan då framföra generationens missnöje även tio år senare. Klart jag är på, då med tubisar och bermudashorts, sommarens hetaste retromode 2036.

3:46 AM  
Blogger Peter Madison said...

Vi hade en diskussion jag och några kompisar på fiket igår och vi kom fram till att vi aldrig ALDRIG skulle ikläda oss bermudashorts, tubisar och en anonym Domus T-shirt. Det går bara inte. Omöjligt. Förmodligen är det en sån där odödlig "stil?" så att den är nog gångbar även 2036, och då inte som något hippt retro utan gubbsen går i detta i brist på egen stil.......

1:42 PM  
Blogger vandrarvild said...

men år 2036 är det nog inne med leopardtajts igen, och jeansjacka ovanpå det, och svettband i pannan och runt handlederna. Så oroa er inte nu: det kan alltid bli värre

12:37 AM  

Post a Comment

<< Home