Wednesday, January 24, 2007

Downstairs


3 Comments:

Blogger xxara said...

äntligen!
ska klura ut några riktigt djupa analyser ang. gyllene snitt, skärpedjup, exponeringstid och vitbalans...
återkommer.
som vanligt.

1:54 PM  
Blogger deusexmach said...

Det ser jag fram emot. Jo jag har varit dålig på att blogga på senase tiden. Dels för att jag inte haft tid (nytt jobb), dels för att jag kännt mig inspirationslös och hämmad av allt jag fotograferat tidigare.
Trots att jag gillar bilder som är "typiska för mig", har jag tröttnat på dem och vill söka mig vidare. Det är små steg, men viktiga sådanna för den personliga utvecklingen.
Det blir svårare och svårare att tänka utanför sina egna ramar när man stirrar på samma motiv dagarna i ända.

2:24 AM  
Blogger xxara said...

den här övre "downstairs" är skitsnygg, även om man ju får nån lite halvt om halvt snuskig association. fast det är ju bara positivt liksom, gör ju att bilden får nåt lite extra.
testade just att beskära lite annorlunda, men din version är bättre. känner inget behov av nåt gyllene snitt eller så. tvärtom känns det som bilden är helt rätt precis så som den är.
betyg 4.

den andra bilden är snygg men ganska vanlig. testade att ta bort lite i under- och vänsterkant, men det blev varken bättre eller sämre direkt.
ja, snygg men berör inte direkt.
betyg 3.

8:25 AM  

Post a Comment

<< Home