Tuesday, March 21, 2006

Desperado 59 km/h



Idag blev jag kriminell. Lånade en bil av en kompis för att ge mig ut på en galen färd. Rusade fram 9 kilometer i timmen för fort. Då stod de där med den stora trålen och tjänade pengar. Det var en armada av konstaplar som bötfällde bilar på löpande band. Jag gick i den klassiska fällan på vägen som alla tror det är 70 på. Lukerativ statlig straff-fordism. Straffet blev hårt. 1200 kronor på ett studentlån är att sätta pipan i nacken och fyra av. Men det var mitt fel. En liten rörelse med foten, ett par sekunder av vårdslöshet. Det är lätt att inte se personen i uniformen och det skulle vara banalt av mig att göra detta till trångsint självömkande. Jag hade nog tur. Kvinnan som gjorde sitt jobb, var trevlig mot mig, konstaterade att vissa drabbas hårdare än andra och önskade mig en trevlig dag.
Jo vissa drabbas hårdare än andra, aär vi således "lika inför lagen"?

Lägg märke till att jag gjorde bilden fulare. Den var mycket bättre med hennes söta ansikte. Jag blev feg och ville definitivt inte hänga ut tjejen i uniformen. Trots att jag talade om att se personen, gick jag in och ändrade bilden. Den blev hemskare nu.
Men jag är ju faktiskt livädd för poliser.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home