Saturday, March 18, 2006

Mys inkvistationen

Det känns som det finns en mysoffensiv från svenska kyrkan just nu. De visar upp unga friskusar som talar om hur viktigt det är att samverka med Islam. De känner kanske konkurransen från de mindre religionerna. Jehovas vittnen var och knackade på min dörr igen häromdagen. Mysiga leenden erbjöd mig tillträde till deras flock. Det krävs bara en lättare liten lobotomering i ett par enkla steg. Men just då var jag inte så sällskapssjuk så jag tackade nej till att konvertera där i min trappa. Pingsvännerna erbjuder i alla fall kaffe och bullar. Kanske behöver de organiserade religionerna sammarbeta nu allihop, så de kan bekämpa det stora hotet i vår samtid. Det fria tänkandet.
Men i kväll behöver vi inte be till någon högre makt när det gäller Carolas seger. Här går vi på ren rutin.

1 Comments:

Blogger vandrarvild said...

men så har det väl alltid varit? Att de smyger runt med sina välpolerade leenden och vill hjärntvätta en till en konformitet utan dess like?
Jag ska ge dig en tröja med nån lucifer-baserad text till nästa gång jehovas ringer på dörren. Bara för att jag vill veta om de säger eller gör ngt extra vid sådana tillfällen.

bilden är f ö jättefin, den vill jag också blogga om.
Saknar lite bilder att blogga om sen du började blogga själv. Hm... Kan jag inte få bottenskrapet i alla fall? Det kanske är mer av en utmaning för mig?

4:42 PM  

Post a Comment

<< Home