Friday, March 17, 2006

Utanför ramarna

En anledning till att jag startade denna blogg var att jag hela tiden ville utveckla mig själv. Att tänka utanför mina egna ramar. Jag märker ofta att jag tar samma bilder. Bilden här under är ganska typisk för mig. Jag har hur många som helst. Jag har ett par andra favoritmotiv som återkommer. Jag tycker fortfarande att det är fint och jag kommer troligen att fortsätta ta sådanna bilder. Men i en viss ålder kan man bli mörkrädd vilken stelkramp man fått. Kanske har jag trott att bli vuxen är att vara färdig i sin uppfattning och på så sett sin utveckling. Men med små medel märker jag att jag fortfarande växer. Om jag tvingar mig själv till att göra så. Det kan givetvis få olika resultat. Ibland katastrofala sådanna. Men då får man gå till baka och hitta formen igen. Att gå tillbaka är utveckling det med. Vi är ofta inkörda i samma hjulspår. Med små medel, att göra något som man vanligen inte gör, går vi utanför ramarna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home