Saturday, May 13, 2006

Jurassic Bike

Allting går i cykler, det har jag nog sagt tidigare. Jag har också nämnt att det inte finns något att fotografera, allt är redan gjort och jag har kört fast. Det är inte första cykeln som jag fotograferat och tyvärr troligen inte den sista. Arkeologi förövrigt, jag saknar den mekaniska tiden. Den som jag växte upp i. Tiden då saker gav speciella läten, (som en telefon med nummerskiva tillexempel). Nu är allt trist elektroniskt surr.
Vad tråkigt arkeologerna om 2000 år kommer att ha då. En massa plast och kretskort är vad de kommer att hitta typ. Plus lite plutonium som vi varit vänliga att lämna till dem.

3 Comments:

Blogger vandrarvild said...

I både örebro och västerås har de årliga - eller varannat år - 'fisketurer' efter cyklar som folk snott och slängt i svartån. jag har alltid velat vara med, det måste vara som en mindre skattjakt att kolla vad som ligger på botten, jag vill leta förlovningsringar och av misstag itappade saker i leran.
Tror du man kan anlita Johhny till sånt?

12:37 PM  
Blogger vandrarvild said...

igår när vi pratade fick jag f ö en till text jag skulle kunna skriva om cykeln. Men först ska jag blogga med 'fängelsebilden' tror jag.

nu, sol utomhus. kram och puss

5:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vilket bra foto; man bara tänker "lik" direkt!

11:44 AM  

Post a Comment

<< Home