Wednesday, January 24, 2007

Let your dim light shine.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oh. Påminner mig om alla de skumma glödlampor, glödlampsliknande elektriska föremål och andra elektriska apparater från 60-talet som vi slänge i samband med lärarutbildningens flytt för snart 2 år sen. Sparade några men kunde ju inte ta hand om allt. Nån som behöver en multimeter med nixierör?

T

12:14 PM  
Blogger deusexmach said...

Aj det är alltid tråkigt att behöva slänga en massa schyssta saker. 60-tals teknik har jag en svaghet för. Funderar att man skulle kunna bygga ihop en massa nonsensmaskiner som kunde fungerat bra som scenografi till en scifi-film. Problemet är ju bara var ska man lagra skiten?

2:28 AM  
Blogger vandrarvild said...

Äh, man kan pressa in sånt på vinden eller i källaren(speciellt i vår eftersom det står typ tre tomma förråd här) men jag tycker också en del av de där sakerna har sin charm. När jag växte upp hade vi ett gammalt teveskåp i sommarstugan som senare ställdes utanför för att ruttna och sen eldas upp... Jo, jag är lite sur på det nu, minns att jag ville ha det när jag var mindre men vi hade aldrig plats i bilen på vägen hem igen. Men det var blankt och brunt med nån turkos detalj i, och så metallbitar vid listerna och så vidare..... Mina mostrar och mamma tyckte inte det var lika fint eftersom de växte upp med sådana och var hur van vid dem som helst. Undrar vad för saker vi kommer slänga bort för att vi är trötta på dem. Billyhyllor och rislampor?

8:20 AM  

Post a Comment

<< Home