Wednesday, April 18, 2007

Mustang


Jag kan inte säga att jag är speciellt bilintresserad. Jag tycker oftast att de är fula och står i vägen för en massa foton som hade kunnat bli bra. Samtidigt märker jag att jag fotograferar en del bilar. Lösningen är enkel; bildesign borde ta ett kliv 40 år tilbaka i tiden. För då var alla modeller snygga och såg ut som bilar borde göra.
Vi var ute i hamnen med denna, kanske världens vackraste, och ägnade inte en extra blick åt Lamburghinin* som tvunget skulle dra på när han körde förbi oss.
(*anmärkningar om stavfel undanbedes, jag är som sagt inte intresserad av bilar).

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Påminner om en bekants Ford den där.
Här har du förresten en Lamborghini. :)

T

5:09 AM  
Blogger Peter Madison said...

Hörde att volvo skulle ta fram en bil med linjer från Amazonen...en av de snyggaste bilarna ever...hoppas det ligger nån sanning i det. Dagens bilar, framförallt volvo är ju lika snygga och personliga som...ehh...Carl Bildt...!!

1:55 PM  
Blogger deusexmach said...

Undrar om bonden skryter om att han kör runt med en sådan på gården. Det kanske är din bekants? Mustang är väl en Ford om jag inte missminner mig.
Tycker att det hade varit dax för volvo att ta bort sin kantiga image. Förstår inte varför moderna bilar måsta vara så fula. Jag vet ingen som föredrar ny design. Det är bra med miljövänligt, det borde bli dax för estetmedvetet oxå.

4:49 AM  
Blogger Martin & Stina said...

Hehe, så fint denna vackra skapelse fick en egen plats här. Får då va jobbig å anmärka att Det va en Ferrari som skule stila, men som totalt misslyckades!

8:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Good for people to know.

7:25 AM  

Post a Comment

<< Home