Tuesday, April 24, 2007

Odysseus i Snabbmatslandet

Måste man vara totalt jävla dum i huvudet för att jobba med snabbmat?
Idag har mitt ”käka snabbt-äventyr” tagit mig två timmar. Först tanken om att äta en snabb burgare på Sibyllakiosken vid Bulltofta innan jag börjar jobba. Jag beställer och betalar, sen vänta vänta läsa metro vänta läsa metro en gång till, vänta läsa börsindex i metro(det går tydligen bra för Astra Zeneca) gå in och kolla. Där står hon och gör min måltid, men när jag anmärker att osten som jag specifikt bad om saknas, ser hon lite förvånad ut. Målet är till en finnig tonåring som sitter bakom mig (och ser helt nollställd ut kan tilläggas) Jag anmärkte gick in i kiosken 10 minuter efter mig. ”Jag har mycket att göra” säger hon ursäktande.
-"Well det har jag med *jävla brudjävel".
Jag stod där ensam när jag beställde.
Nåja pengarna tillbaka, tom mage och en gratis Fanta på läpparna blir det till att hinna med bussen. (Hon tänkte inte på att jag fick läsken direkt. SEGER!)
Men jag måste äta innan jag börjar jobba. Mc Doh-nalds är i alla fall service inriktade och ligger nära. Problemet är med den amerikanska kedjan att de har som kriterier att bara anställa folk som har samma intelligens som bottenskrapet i fritösen innan stänging. En jävla QP, en jävla burgare som står på deras jävla meny, ska ta 5 minuter att tillverka säger de. Jag läser Skånskan, läser om innebandy i Svedala, polisanmälningar i Broby och detaljerat allas horoskop för idag (Skyttar ska ta tillfället iakt och kärleken väntar för Vågen). Sen går jag in och undrar vad som händer. DÅ börjar den underpresterande fullblodsidioten att plocka ihop min order. En QP som legat lika länge som jag väntat, några äckliga pommesfrittes och de där mjölkskaken jag ska ta hem. Är det någonslags poäng med att McDonals mat MÅSTE smaka gammalt och flottigt?
Penetrera mig med en McÄppelpaj.
Två timmar efter att jag var hungrig, känner jag en degig goja rinna ner i magen för att lägga sig som en sten.
"This stuff probably looks and tastes better when it comes out on the other side"
...man måste vara totalt jävla dum i huvudet för att äta snabbmat.

*detta sa jag dock inte.

Labels: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jobbar du ute vid bulltofta? det är ju mina gamla hemtrakter! Saknar bildbevisen bara...

:-)

/Djouhn-ass

11:38 AM  
Blogger Peter Madison said...

Seså...lugn å fin nu. Ta ett djupt andetag och andas in luften med doft av tång som svallar in mot de skånska stränderna....aaahh.... Inget "Falling Down" nu om jag får be...;)

8:15 AM  
Blogger deusexmach said...

Nej jag jobbar inte där: Optimera ligger dock därute. Bildbevis blir bara svårare och svårare och det är ännu ett irritationsmoment, eftersom det verkar omöjligt att ladda upp bilder här på blogger numera.
Det blir inget Faling Down. D-Fence hade säkert ingen blogg där han kunde kräka ur sig livets oväsentligheter.
En liten ventil, sen är det tillbaka upp på hästen. Undrar om det blir Bic Mac idag...

2:53 AM  

Post a Comment

<< Home