Wednesday, January 24, 2007

Ödet placerade mig här.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg har ventet på at det skulle komme nye bilder, så nå ble jeg glad :-) Dette var det bildet jeg tyckte aller mest om, det rommer så mange historier som jeg så gjerne skulle ha fanget. Så takk!

11:45 AM  
Blogger Matti Ståhlberg said...

Du är bara sååå bra!
Det hät ät så ödsligt att det gör ont.

Keep up!

11:27 PM  
Blogger Matti Ståhlberg said...

och jag kan inte stavla heller ;)

11:27 PM  
Blogger JULIEK said...

Det er øde, men samtidig er det noe fint med bilde, jag får inga negative vibrasjoner av det, mer ett ødsligt lugn : )

12:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

tackar ödmjukast för hjälpen att avgöra en dispyt med en vän över ett par kalla eagle ipa. vet inte hur vi hamnade på cramps av alla band men så kan det va. där alen går in...

2:59 AM  
Blogger deusexmach said...

Tack så mycket för de fina kommentarerna. Det är de som får mig att vilja fortsätta. Det känns betryggande att man har likar ute i världen.

Julie: Det kan finnas något vackert i ödsligheten. Jag antager att det länge har varit en käpphäst för mig. Jag tror att det egentligen gör mig till en optimist.

Wulff: Inga problem när det gäller gammal kitchpunk. Länge sedan man hörde något från dig. Jag vet att jag blivit mer kryptisk i min blogg och att diskussionerna inte längre är lätta. Men det blir kanske ändring snart. Jag känner mig tyvärr lite utestängd från myspace och har stundom funderat på att skaffa en sida där.

3:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

lättare diskussioner, tack! lite hederlig myspace-fördumnning hade inte skadat!

8:22 AM  
Blogger xxara said...

tillsvidare kan jag konstatera att jag tycker bäst (/BRA) om de två nedersta bilderna och näst bäst om lampan.
sen kommer vi till denna bild, som till skillnad från andra läsare/tittare, tilltalar mig allra minst.
för att vara ärlig tycker jag inte alls om den av ngn anledning. känns lite överklass, och så ogillar jag verkligen bord med avfasade kanter, och stolarna förknippar jag med billiga cafeer (överklasskänslan överväger dock, totalt sett). skulle kanske ha velat ha nån sorts variation "på" nån av stolarna, kanske att den bortersta skulle ligga mer i skugga eller så. och så ser ju stolarna ut att vara alldeles för höga för bordet (eller så ser jag fel? mycket ben att hålla reda på...), vilket gör att det känns arrangerat.
lugnet i bilden känns dock skönt att titta på, om man nu kan titta på lugn.
tyvärr - denna bild faller mej inte i smaken...
usch vad kinkig jag var idag... ;) (men om jag inte är ärlig är det ju ingen idé att ge nåt omdöme, så...)

12:00 AM  
Blogger deusexmach said...

Från början tänkte jag beklaga att du inte gillade bilden. Men sen ändrade jag mig. Allt ligger hos betraktaren och saker och ting tolkas olika. Avsky är också en känsla även om jag personligen inte är så glad för att framkalla sådant. Men bilden är inte arrangerad mer än att jag vinklade stolarna (som stod vid bordet) så att ljuset och linjerna föll på olika sätt. Det hade försvunnet om skuggan låtit ena stolen försvinna.
Överklasskänslan och de billiga stolarna är ju dekadent, en slags knappadel skulle man kunna påstå och helt plötsligt har man en politisk debatt.
KLart man kan titta på lugn. Det är en stor del av mitt fotograferande. De är de små berättelserna i bilderna som jag är intresserad av, och de varierar i varje person.

2:05 AM  
Blogger xxara said...

hmmm... AVSKY har väl inte JAG skrivit iaf..? det var lite väl starkt...
däremot ganska intetsägande och icke tilltalande, för kall och "vanlig" bild.
...för MIG alltså.
återkommer med mer positiva omdömen om andra bilder!

3:10 AM  
Blogger deusexmach said...

Hmmm jag hade nog föredragit avsky framför intetsägande. Kanske därför jag emetionellt hoppade framåt en bit. Men jag ber om ursäkt. Internet huserar redan alldeles för många känsloministerier.

9:27 AM  

Post a Comment

<< Home