Friday, July 21, 2006

Boys of Summer

På barndomsstranden blir man påmind om hur mycket tid som flutit förbi. Det har inte varit sommar på minnst tio år tänkte jag igår. Det kan väl summeras upp med jobb och typiska svenska skitsommrar. Jag besöker ganska sällan de platserna jag växte upp på. Men när man väl gör det kommer de varma minnena tillbaka och barndommen ter sig helt plötsligt som ganska lycklig.
Men jag var inte där i egenskap som ett barn. Jag var där med vänner som är föräldrar. Vi var vuxna nu och nöjde oss med att gå ner att doppa oss några gånger. Någonstans ville man fortfarande gå ut och erövra flotten. Kasta boll, eller ladda en cykelpump med vatten.
Men det är barnens tid nu och det är upp till oss att ge dem minnen från den strand där många av barndommens lyckligaste stunder utspelade sig.
Jag ska lyssna på Don Henley´s Boys of Summer idag.

9 Comments:

Blogger vandrarvild said...

äh, fan, darling, vi åker och badar då: VI är ju faktiskt inte föräldrar eller "riktiga" vuxna.... ladda en cykelpump med vatten föresten? vad gjorde jag när jag var liten, jag har missat så mkt egentligen. Vi lånar en bil, besöker dina minnen, jag vill se dem genom dina ögon.

(och jag låter bli att kommentera stavfel va, eller borde jag?)

Bilderna är hur som helst jättefina. Som alltid! P o K

4:22 AM  
Blogger Peter Madison said...

Hmm...Don Henley...var ett tag sen. Tror den ligger på min iTuneslista nånstans. Kanske borde ta bilen och återupptäcka min barndoms somrar i Dalarna....

4:32 AM  
Blogger deusexmach said...

Jag har accepterat mina problem med att stava för ett tag sedan. Folk får tro att jag är en idiot om de vill det.
Men rätta gärna.

4:32 AM  
Blogger deusexmach said...

Har du möjligheten Madison så gör det. Jag tror det kan vara bra för sin helhet som person. Jag förträngde stora delar av mitt liv innan och mådde inte speciellt bra av det.

4:37 AM  
Blogger vandrarvild said...

äh, my love, det kvittar. jag är petig bara, och stavar jag själv fel vill jag gärna att nån påpekar det, men de flesta är ju inte som jag :)
men om du tycker det känns viktigt så gör vi det imorrn.

nu måste jag äta och göra mig läcker till festen med alla paren... önskar du var här. inte för parens skull utan för din skull. P o K.

8:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vad mysigt att hamna rätt in i din fotoblogg. Fina bilder och du lyckas få vattnet att se dramatiskt kallt ut på något sätt!

/Jonas

1:45 PM  
Blogger deusexmach said...

Jag tvekade på att visa bilden. Men jag tänkte att den var ganska anonym. Det skulle kunna vara en vilt främmande person. Sen tyckte jag att det var fin symbolik om föräldraskapet. Att tryggt bära nästa generation över det kalla vattnet.
Men om du tycker det känns jobbigt så tar jag givetvis bort den.

3:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

1:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

4:30 AM  

Post a Comment

<< Home