Saturday, November 25, 2006

Nerlagt



Vissa artister kan man alltid lita på. Som när M Ward gjort ett nytt album så vet man att det är bra. Visst finns oron där att det ska vara trist och intetsägande. Att man ska bli besviken på något som man ser som "sitt". Jag drar en lättnad suck när låtarna målar om min lägenhet till ett skönt vemod och livet känns lite vackrare igen. "Right in the Head" är nya favoritlåten och jag passar på att åter upptäcka några andra artisters låtar i farten. White Stripes "Truth Doesen´t make a Noise" och Madredeus "A andorinha da primavera" för att hålla fram några.

Det ÄR viktigt med musik och även om jag inte själv spelar längre, måste jag påstå att den är en stor del av mitt liv. Vi talade precis om det, Liebling undrade om jag hade kunnat vara ihop med henne om hon hatat min musiksmak och bara gillat exempevis Darin och NRJmusik. Svaret är ett självklart nej. För det hade varit omöjligt. Det hade bara varit att lägga ner.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha, att jag frågade var bara en ren undran, men så fick jag värsta utlägget till svar istället, haha. Det är ju i alla fall trevligt att se vart du lägger dina prioriteringar. Och hade jag bara gillat en typ av musik och en artist så hade jag nog varit en helt annan människa med, jamen, du vet, människor som bara lyssnar på mariah carey och inget annat blir ju lätt galna och besatta av just henne. Vilket leder till fanatisk men det där orkar jag inte ta upp nu för jag måste dra snart.

3:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

fanatISM menar jag

3:32 AM  
Blogger Peter Madison said...

alltså...D...det där sista är/var ironi va?...Ni vet att jag har jävligt svårt för ironi....please...säg att det var så...annars sprängs min värld...haha..

2:26 PM  
Blogger deusexmach said...

Det fanns en aning ironi i det. Men samtidigt är det sant. Jag hade inte kunnat vara med någon som inte såg det vackra i det jag ser. Någon som visade totalt ointresse för en så stor del av livet som musiken. Nu är det ingen risk i vårt fall.
Jag tror inte liebling hade varit den personen hon är om hon bara gillat nrj-musik.
Musiksmak talar mycket om vilken person man är.

7:40 AM  
Blogger Peter Madison said...

hmm...jag är alltså helt schizad då med tanke på min musiksmak...huh....

1:47 AM  
Blogger deusexmach said...

Det handlar inte om att man är schizofren för att musiksmaken "spretar". Det är snarare just dina olikheter, din sammansättning, som utgör din personlighet.
Det är det som är det fina med individualitet.

2:51 AM  

Post a Comment

<< Home